Brev:
Spise udfordringer igen igen
3. februar 2016
Alder:
8 mdr.
Spise udfordringer igen igen
Hej Helen...
Jeg synes vi møder nye udfordringer hver dag mht spisningen...
Vores søn er ikke til store portioner - han spiser meget lidt af gangen (tror jeg - har jo ikke noget at sammenligne med). Derfor tilbyder jeg ham ofte mad.
Lige nu oplever jeg at han virker sulten når vi gør maden klar i køkkenet til frokost, og han er nysgerrig på små smagsprøver. Når vi så kommer ind til bordet vil han næsten ikke spise. Efter to små rugbrødshapser og evt en mundfuld mos lukker han munden. Han er selv udstyret med både ske, tallerken og små hapser han kan tage, men det hjælper ikke.
Jeg kan engang imellem få lidt mere i ham hvis jeg tar ham over på skødet og han går lov at sidde med fingrene i maden.
Hvis han har spist meget lidt kan jeg godt finde på at lave lidt grød eller avocado mos til ham inden putning - og der spiser han som regel fint - men der er det også en overskuelig lille portion og han sidder ved mig og får den.
Jeg tænker om frokosten blir for overvældende for ham. Jeg laver pt et kvart stykke rugbrød med kød eller fisk, og så har jeg lidt grøntsagsmos vd siden af og evt også nogle grøntsager skåret i stykker til ham.
Kan det være han ikke kan overskue det - og hvis det er tilfældet hvordan tænker du så jeg kan arrangere måltidet så ham stadig fåe varieret mad og ikke bare rugbrød med leverpostej?
Er det for meget at indføre godnat mad/grød til både middag og aften?
Tak for hjælpen endnu engang...
Kærlig hilsen moderen som synes det var nemmere at amme ;-)